close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

גביית תשלום מלקוחות

מערכת שורשטז טבת, תשפד28/12/2023

אין ספק שגביית תשלום מלקוחות זו סיטואציה שיכולה להיות לא נעימה ואף מביכה, אבל עליכם לזכור שמדובר בכסף שמגיע לכם ואין סיבה לוותר עליו רק בגלל אי נעימות

תגיות:
צילום: freepik
כמעט ואין בעל עסק שלא נתקל בתופעה המרגיזה הזאת: עשיתם עסקה עם לקוח, סיפקתם לו את השירות או את המוצר, מגיע זמן התשלום ו… אין כסף חדש בחשבון. במקרה הטוב, מדובר בטעות תמימה של לקוח ששכח לשלם. במקרה הרע, מדובר בלקוח שמנסה להתחמק מתשלום שמגיע לכם כחוק.

אז מה עושים כדי למנוע מקרים כאלו? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לגבות תשלום בצורה קלה יותר מהלקוחות שלכם.

1. חוזה תקף וברור
מדובר באחד הדברים החשובים ביותר שכל בעל עסק חייב לשים עליו דגש
צילום: freepik
- אין עסקה ללא חוזה משפטי חתום. חוזה כזה יכול לעזור לכם ב-2 רבדים -
(א) הוא מספק לכם גושפנקא משפטית במקרה שתחליטו לתבוע את הלקוח שמסרב לשלם.
(ב) הוא פועל הרבה פעמים מבחינה פסיכולוגית ומונע מלקוחות מלנסות להתחמק מתשלום - לקוח שיודע שהוא חתם על הסכם, יודע שהוא חשוף לתביעה משפטית ולכן לרוב ינסה לא להגיע למצבים כאלה.

2. מעקב נכון אחר תשלומים עתידיים
אחת הדרכים הטובות ביותר לוודא שתקבלו תשלום הוא לבצע מעקב יום-יומי אחרי התשלומים שאמורים להגיע אליכם. אם תדעו לתזכר כל לקוח שאמור לשלם לכם קרוב למועד התשלום, תוכלו למנוע את רוב המצבים שבהם לקוחות 'שוכחים' לשלם. אגב, כיום יש המון מערכות לניהול עסק או להוצאת חשבוניות דיגיטליות שמספקות לכם את השירות הזה באופן אוטומטי מבלי שתצטרכו לעשות דבר בעצמכם.

3. גבייה בצ'קים או בהוראת קבע
דרך טובה למנוע מרדף אחרי לקוחות לא משלמים היא לגבות את התשלומים מראש באמצעות צ'קים, או באופן אוטומטי מהבנק עם הוראת קבע (או הרשאה לחיוב חשבון).

4. סינון לקוחות: שימו לב, טיפ מעצבן לפניכם :)
אמנם סינון לקוחות נוגד את כל האינטואיציות העסקיות של מרבית האנשים, אבל הרבה פעמים זה יכול למנוע מפח נפש לא קטן. פעמים רבות אנחנו מקבלים וייב שלילי מלקוח פוטנציאלי כבר באינטרקציה הראשונית איתו, ואם זה קורה - לפעמים שווה פשוט לוותר עליו בתור לקוח ולחסוך לעצמנו כאב ראש רציני בהמשך הדרך.


לסיכום, אין ספק שגביית תשלום מלקוחות זו סיטואציה שיכולה להיות לא נעימה ואף מביכה, אבל עליכם לזכור שמדובר בכסף שמגיע לכם ואין סיבה לוותר עליו רק בגלל אי נעימות כזו או אחרת. אנחנו מקווים שהטיפים שנתנו לכם יעזרו לכם לגבות תשלומים בצורה נוחה יותר ועם אחוזי הצלחה גבוהים יותר :)
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה